Traineeprogrammet inom Coca-Cola European Partners (CCEP) är unikt i sitt slag.

  • SumoMe

Traineeprogrammet inom Coca-Cola European Partners (CCEP) är unikt i sitt slag. CCEP erbjuder ett treårigt traineeprogram inom Sales & Marketing – University Talent Programme. Under en treårsperiod får man som trainee lära sig allt värt att veta om både vår bransch Fast Moving Consumer Goods (FMCG) och vår kommersiella verksamhet genom att rotera på tre olika roller inom sälj och marknad. Som trainee börjar man redan från sin första arbetsdag på en riktig tjänst, vilket betyder att det blir att ta eget ansvar, initiativ och utveckla sig själv och oss som företag genom doer-mentalitet och stort engagemang.

 

Företaget tror inte att en och samma väg passar alla – rotationerna varierar och är personunika just för att passa den specifika personen. Som trainee har du en mentor att bolla utveckling med och du kan själv påverka hur just din traineeperiod kommer att se ut.

– Vi tittar på personens bakgrund och intressen och matchar det med vart vi har lediga tjänster. Målet är att utveckla CCEP:s framtida ledare och som trainee ska man vid programmets slut vara redo för en chefstjänst, berättar Elsa Ekelius, ansvarig för programmet på företaget.

Just nu åker representanter från Coca-Cola i Sverige runt på olika arbetsmarknadsmässor för att berätta mer om vår traineeutbildning. Nedan ser du när vi är var under hösten:

28 september – TEAM-dagarna Linköping

6 oktober – CBS Köpenhamn

14 oktober – Traineedagen Stockholm

3 november – Gadden Göteborg

Du hittar oss i vår monter och är välkommen att komma förbi för att prata mer om vårt traineeprogram, hur det är att jobba i CCEP, vilka karriärvägar vi kan erbjuda eller bara dela en kall Coca-Cola med oss och delta i våra tävlingar.

Låter detta intressant? Läs mer om hur det är att vara trainee på Coca-Cola i Sverige på Traineebloggen www.traineebloggen.se

Låt oss få presentera en av våra trainees, Björn Hellqvist.

Ambassador photo BVH

Jag har varit trainee (commercial graduate) på Coca-Cola i Sverige sedan hösten 2015. Det absolut bästa med att vara del av University Talent Program är att man får fullt ansvar från dag 1 på jobbet. I och med att vi har årliga rotationer får man som trainee möjligheten att påbörja, avsluta och följa upp projekt och arbetet i den tjänsten man har, precis som man skulle gjort i en ordinarie tjänst. Detta innebär att man får en stor inblick i och erfarenheter från alla delar av företaget. Till sist, men absolut inte minst, får man dagligen arbeta med världens bästa varumärken och får insikt i hur många olika sätt man kan jobba med dem på.

Ålder: 26

Utbildning: Civilekonomexamen, med fokus på Brand Management och Strategic Management

Tjänster inom UTP: Field Sales Representative, Cold, Stockholm City och Brand Activation Manager, Flavors & Stills.



HållbarhetsområdenDryckerEnergi & KlimatHållbara förpackningarHälsa och Aktiv livsstilMedarbetareSamhällsengagemangVarsam vattenhantering
Publicerad
0 Kommentarer