Varför valde du Coca-Cola European Partners traineeprogram?

  • SumoMe

image1 (003)

Emma: Jag hade redan under studietiden ett speciellt öga för FMCG-branschen och det som gjorde att jag först blev intresserad av trainee-programmet var det starka varumärket som Coca-Cola är. När jag sedan satte mig in och lärde mig mer om den inkluderande och vinnande kulturen som Coca-Cola European Partners förespråkar så kändes företaget alldeles rätt för mig.

Victoria: Jag har alltid motiverats av att jobba med människor och försäljning, samtidigt som jag under studieåren i Lund engagerade mig i projekt med fokus på marknadsföring. Coca-Cola som branschledande företag med en portfölj av många och diversifierade produkter lockade mig. Att traineeprogrammet ger mig chansen att testa på tre olika roller och utmanar mig som både person och ledare gjorde att sökte mig till detta program.

Och varför inom Sales & Marketing?

Emma: Det som lockar med Sales och Marketing är det starka kundfokuset, kunden är central i allt som görs och alla beslut som tas. Det tycker jag är spännande då man alltid måste vara på tårna för att hänga med i trender och förändringar på marknaden, där det både är viktigt med grundliga analyser och kreativa lösningar.

Victoria: Coca-Cola är väldigt innovativa inom marknadsföring och konsumenterna känner till företagets varumärken. Därför är det intressant att jobba med hur man kan positionera sig ytterligare och analysera olika konsumtionsbeteenden för att kunna tillgodose konsumenters olika behov. Jag motiveras av hur man kan använda marknadsföring för att ta försäljningen till nya nivåer.

Hur har första tiden varit? Vad har ni upplevt och hur stämmer dina förväntningar in mot verkligheten?

Victoria: Det har varit utmanande och väldigt roligt! Det stämmer att man får ta ansvar från dag ett samtidigt som man backas upp av kollegor och chefer som ger goda råd. Jag känner att företaget förlitar sig på att jag ska leverera i min tjänst och att mina åsikter är värdefulla. Fastän jag spenderar mesta delen av mina dagar ute på fältet känner jag mig alltid välkomnad när jag åker in till kontoret, vilket gör att jag trivs på min arbetsplats oavsett om jag är ute hos kund eller sitter i möten i Jordbro.

Emma: Första tiden har minst sagt varit intensiv och lärorik. Vi har blivit bortskämda med väldigt mycket information och kunskap från kollegor, tidigare trainees och chefer inom företaget samtidigt som man fått stort ansvar och frihet att forma sin egen inlärning.

Berätta något om dig som de flesta inte vet om dig?

Emma: Jag tycker det är roligt med design i alla dess former och jag startar gärna upp mindre designprojekt på fritiden, allt från sängbord till mini-minions i papier maché. Nästa projekt blir antagligen en hylla till min okontrollerat växande samling krukväxter.

Victoria: Jag hade inte körkort innan jag började traineeprogrammet och skrev in mig på en körskola i somras. Efter en och en halv månad av intensivt körande fick jag äntligen mitt körkort!

Och vi är såklart nyfikna på vilken av alla våra produkter som är din favorit!

Victorias favorit: Coca-Cola light

Emmas favorit: Bonaqua päron

The University Talent Program (UTP) Sales & Marketing at Coca-Cola Enterprises is designed for new graduates who aspire to be future business leaders. This program offers a unique opportunity to follow a structured career plan encompassing the entire value within the areas of sales and marketing. Over three years, the graduate will rotate amongst different roles, develop his/her commercial knowledge and learn how to succeed in the workplace. Every day will be different! So for ambitious, hard-working students who love a fast-paced and high energy work environment, UTP is the right next career step! For more information check careers.cokecce.com



HållbarhetsområdenDryckerEnergi & KlimatHållbara förpackningarHälsa och Aktiv livsstilMedarbetareSamhällsengagemangVarsam vattenhantering
Publicerad
0 Kommentarer