Coca-Cola i Sverige utvecklar sitt samarbete med Sveriges Stadsmissioner

  • SumoMe

Zero Box editDenna vecka inleder Coca-Cola i Sverige och Sveriges Stadsmissioner en kampanj med ICA för att stötta ungdomar i Sverige genom försäljning av Coca-Cola zero i ICA-butiker runt om i Sverige. För Coca-Cola är hållbarhet en viktig del i allt vi gör och att stötta människor i vårt lokala samhälle är en del av vårt DNA. I vårt samarbete med Sveriges Stadsmissioner som inleddes i och med julen 2015 får vi möjlighet att bidra till att hjälpa människor i utsatthet.

 

Vi på Coca-Cola Sverige är stolta över vårt samarbete med Sveriges Stadsmissioner. Nu har vi gemensamt tagit fram en unik förpackning av 6-pack Coca-Cola zero. Varje såld förpackning bidrar till aktiviteter för ungdomar. Kampanjen pågår till februari 2017.

  • Barn och ungdomar är på ett sätt dubbelt utsatta – att vara barn innebär ett beroende av vuxenvärlden. I familjer som är socialt och ekonomiskt utsatta, eller där våld och missbruk förekommer, drabbas barnen oerhört hårt. Därför är detta ett utmärkt sätt att ytterligare utveckla samarbetet med Coca-Cola i Sverige, denna gång med en av deras kunder. Tillsammans med engagerade företag som Coca-Cola kan vi göra så mycket mer, säger Karin Timm Östlund som ansvarar för samarbetet på Sveriges Stadsmissioner.

 

Stadsmissionerna runt om i Sverige har många olika verksamheter för barn, unga och barnfamiljer: läger och dagsutflykter, läxläsning och en social mötesplats, samtal, coaching och terapi för både föräldrar, barn och ungdomar, ungdomsmottagning, fritidsgårdar i utsatta områden, integreringsverksamhet i förorten, öppen förskola, m.m. Utdelning av mat och kläder och finansiella bidrag är viktiga för att klara basbehoven hos många.

Inför julen 2015 startade samarbetet mellan Coca-Cola i Sverige och Sveriges Stadsmissioner, där Coca-Colas försäljning till förmån för Sveriges Stadsmissioner syntes över hela landet och resulterade i 100 000 måltider för människor i stor utsatthet i Sverige.



HållbarhetsområdenDryckerEnergi & KlimatHållbara förpackningarHälsa och Aktiv livsstilMedarbetareSamhällsengagemangVarsam vattenhantering
Publicerad
0 Kommentarer